BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

peminatku..

29 December 2010

akhir nye....




akhir nyee...
ak update gak blog nihh....
setelah sekian lame mendiam kn diri..huhuhu
rndu kt blog!!
rndu kwn2 blog!!
rndu nk ber blog walking!!!!
sume rndu..huhuhuhu
tok kwn2 blog...
i'm sorry....
lme gle xupdate....
da jadi hutan da blog ak nihh...
mcm2 binatang de...hahahaha
sori sumee....

:p





19 December 2010

formspring.me

Ask me anything http://formspring.me/mrWann

09 October 2010

Penghinaan Terhadap Islam...

nie da melampau.........................................................














07 October 2010

azab wanita di Mekah

Untuk renungan bersama ......

Selama hampir sembilan tahun menetap di Mekah dan membantu ayah saya menguruskan jemaah haji dan umrah, saya telah melalui pelbagai pengalaman menarik dan pelik. Bagaimanapun, dalam banyak-banyak peristiwa itu, ada satu kejadian yang pasti tidak akan saya lupakan sampai bila-bila.

Ianya berlaku kepada seorang wa nita yang berusia di pertengahan 30-an.Kejadian itu berlaku pada pertengahan 1980-an semasa saya menguruskan satu rombongan haji. Ketika itu umur saya 20 tahun dan masih menuntut di Universiti Al-Azhar, Kaherah. Kebetulan ketika itu saya balik ke Mekah sekejap untuk menghabiskan cuti semester.

Saya menetap di Mekah mulai 1981 selepas menamatkan pengajian di Sekolah Agama Gunung Semanggol, Perak. Keluarga saya memang semuanya di Mekah, cuma saya seorang saja tinggaldengan nenek saya di Perak. Walaupun masih muda, saya ditugaskan oleh bapa saya, Haji Nasron untuk menguruskan jemaah haji dan umrah memandangkan saya adalah anak sulung dalam keluarga..

Berbalik kepada cerita tadi, ketibaan wa nita tersebut dan rombongan haji di Lapangan Terbang Jeddah kami sambut dengan sebuah bas. Semuanya nampak riang sebab itulah kali pertama mereka mengerjakan haji.

Sebaik sampai, saya membawa mereka menaiki bas dan dari situ, kami menuju ke Madinah. Alhamdulillah, seg alan ya berj alan lancar hinggalah kami sampai di Madinah. Tiba di Madinah, semua orang turun dari bas berkenaan. Turunlah mereka seorang demi seorang sehingga tiba kepada giliran wa nita terbabit..

Tapi tanpa apa-apa sebab, sebaik sahaja kakinya mencecahkan bumi Madinah, tiba-tiba wa nita itu tumbang tidak sedarkan diri. Sebagai orang yang dipertanggungjawabk an mengurus jemaahitu, saya pun bergegas menuju ke arah wa nita berkenaan. "Kakak ni sakit," kata saya pada jemaah-jemaah yang lain. Suasana yang tadinya tenang serta merta bertukar menjadi cemas.Semua jemaah nampak panik dengan apa yang sedang berlaku.

"Badan dia panas dan menggigil. Kakak ni tak sedarkan diri, cepat tolong saya...kita bawa dia kehospital," kata saya.Tanpa membuang masa, kami mengangkat wa nita tersebut dan membawanya ke hospital Madinah yang terletak tidak jauh dari situ. Sementara itu, jemaah yang lain dihantar ke tempat penginapan masing-masing.

Sampai di hospital Madinah, wa nita itu masih belum sedarkan diri. Berbagai-bagai usaha dilakukan oleh doktor untuk memulihkannya, namun semuanya gagal. Sehinggalah ke petang,wa nita itu masih lagi koma. Sementara itu, tugas mengendalikan jemaah perlu saya teruskan. Saya terpaksa meninggalkan wa nita tersebut terlantar di hospital berkenaan. Namun dalam kesibukan menguruskan jemaah, saya menghubungi hospital Madinah untuk mengetahui perkembangan wa nita tersebut.

Bagaimanapun, saya diberitahu dia masih tidak sedarkan diri. Selepas dua hari, wa nita itu masih juga tidak sedarkan diri. Saya makin cemas, maklumlah, itu adalah pengalaman pertama saya berhadapan dengan situasi seperti itu. Memandangkan usaha untuk memulihkannya semuanya gagal, maka wa nita itu dihantar ke Hospital Abdul Aziz Jeddah untuk mendapatkan rawatanlanjut sebab pada masa itu hospital di Jeddah lebih lengkap kemudahannya berbanding hospital madinah. Namun usaha untuk memulihkannya masih tidak berhasil.

Jadual haji mesti diteruskan. Kami bertolak pula ke Mekah untuk mengerjakan ibadat haji. Selesai haji, sekali lagi saya pergi ke Jeddah. M alan gnya, bila sampai di Hospital King Abdul Aziz, saya diberitahu oleh doktor bahawa wa nita tersebut masih koma. Bagaimanapun, katadoktor, keadaannya stabil. Melihat keadaannya itu, saya ambil keputusan untuk menunggunya di hospital.

Selepas dua hari menunggu, akhirnya wa nita itu membuka matanya. Dari sudut matanya yang terbuka sedikit itu, dia memandang ke arah saya. Tapi sebaik saja terpandang wajah saya, wa nita tersebut terus memeluk saya dengan erat sambil menangis teresak- esak. Sudah tentu saya terkejut sebab saya ni bukan muhrimnya. Tambahan pula kenapa saja dia tiba-tiba menangis??

Saya bertanya kepada wa nita tersebut, "Kenapa kakak menangis?" "Mazlan... kakak taubat dahLan. Kakak menyesal, kakak takkan buat lagi benda-benda yang tak baik. Kakak bertaubat, betul-betul taubat."

"Kenapa pulak ni kak tiba-tiba saja nak bertaubat?" tanya saya masih terpinga-pinga. Wa nita itu terus menangis teresak-esak tanpa menjawab pertanyaan saya itu. Seketika kemudian dia bersuara, menceritakan kepada saya mengapa dia berkelakuan demikian, cerita yang bagi saya perlu diambil iktibar oleh kita semua. Katanya, "Mazlan, kakak ni sudah berumah tangga, kahwin dengan lelaki orang putih. Tapi kakak silap. Kakak ini cuma Islam pada nama dan keturunan saja. Ibadat satu apa pun kakak tak buat. Kakak tak sembahyang, tak puasa, semua am alan ibadat kakak dan suami kakak tak buat.

Rumah kakak penuh dengan botol arak. Suami kakak tu kakak sepak terajang, kakak pukul-pukul saja," katanya tersedu-sedan.

"Habis yang kakak pergi haji ini?"

"Yalah...kakak tengok orang lain pergi haji, kakak pun teringin juga nak pergi."

"Jadi apa sebab yang kakak menangis sampai macam ni sekali. Ada sesuatu ke yang kakak alami semasa sakit?" tanya saya lagi.

Dengan suara tersekat-sekat, wa nita itu menceritakan, "Mazlan...Allah itu Maha Besar, MahaAgung, Maha Kaya. Semasa koma tu, kakak telah diazab dengan seksaan yang benar-benar pedih atas segala kesilapan yang telah kakak buat selama ini.

"Betul ke kak?" tanya saya, terkejut.

"Betul Mazlan. Semasa koma itu kakak telah ditunjukkan oleh Allah tentang balasan yang Allah beri kepada kakak. Balasan azab Lan, bukan balasan syurga. Kakak rasa seperti diazab di neraka. Kakak ni seumur hidup tak pernah pakai tudung. Sebagai balasan, rambut kakak ditarikdengan bara api. Sakitnya tak boleh nak kakak ceritakan macam mana pedihnya. Menjerit-jerit kakak minta ampun minta maaf kepada Allah."

"Bukan itu saja, buah dada kakak pula diikat dan disepit dengan penyepit yang dibuat daripada bara api, kemudian ditarik ke sana-sini... putus, jatuh ke dalam api neraka. Buah dada kakak rentung terbakar, panasnya bukan main. Kakak menjerit, menangis kesakitan.. Kakak masukkan tangan ke dalam api itu dan kakak ambil buah dada tu balik." tanpa mempedulikan pesakit lain dan jururawat memerhatikannya wa nita itu terus bercerita.

Menurutnya lagi, setiap hari dia diseksa, tanpa henti, 24 jam sehari. Dia tidak diberi peluang langsung untuk berehat atau dilepaskan daripada hukuman sepanjang masa koma itu dilaluinya dengan azab yang amat pedih.

Dengan suara tersekat-sekat, dengan air mata yang makin banyak bercucuran, wanita itu meneruskan ceritanya, "Hari-hari kakak diseksa. Bila rambut kakak ditarik dengan bara api, sakitnya terasa seperti nak tercabut kulit kepala.. Panasnya pula menyebabkan otak kakak terasaseperti menggelegak. Azab itu cukup pedih...pedih yang amat sangat...tak boleh nak diceritakan. "sambil bercerita, wa nita itu terus meraung, menangis teresak-esak. Nyata dia betul-betul menyesal dengan kesilapannya dahulu.

Saya pula terpegun, kaget dan menggigil mendengar ceritanya. Begitu sekali balasan Allah kepada umatnya yang ingkar. "Mazlan...kakak ni nama saja Islam, tapi kakak minum arak, kakak main judidan segala macam dosa besar.

Kerana kakak suka makan dan minum apa yang diharamkan Allah, semasa tidak sedarkan diri itu kakak telah diberi makan buah-buahan yang berduri tajam. Tak ada isi pada buah itu melainkan duri-duri saja. tapi kakak perlu makan buah-buah itu sebab kakak betul-betul lapar. "Bila ditelan saja buah-buah itu, duri-durinya menikam kerongkong kakak dan bila sampai ke perut, ia menikam pula perut kakak.

Sedangkan jari yang tercucuk jarum pun terasa sakitnya, inikan pula duri-duri besar menyucuk kerongkong dan perut kita. Habis saja buah-buah itu kakak makan, kakak diberi pula makan bara-bara api. Bila kakak masukkan saja bara api itu ke dalam mulut, seluruh badan kakak rasa seperti terbakar hangus.

Panasnya cuma Allah saja yang tahu. Api yang ada di dunia ini tidak akan sama dengan kepanasannya. Selepas habis bara api, kakak minta minuman, tapi...kakak dihidangkan puladengan minuman yang dibuat dari nanah. Baunya cukup busuk. Tapi kakak terpaksa minum sebab kakak sangat dahaga.Semua terpaksa kakak lalui...azabnya tak pernah rasa, tak pernah kakak alami sepanjang kakak hidup di dunia ini."

Saya terus mendengar cerita wa nita itu dengan tekun.. Terasa sungguh kebesaran Allah. "Masa diazab itu, kakak merayu mohon kepada Allah supaya berilah kakak nyawa sekali lagi, berilah kakak peluang untuk hidup sekali lagi. Tak berhenti-henti kakak memohon. Kakak kata kakakakan buktikan bahawa kakak tak akan ulangi lagi kesilapan dahulu. Kakak berjanji tak akan ingkar perintah allah akan jadi umat yg soleh. Kakak berjanji kalau kakak dihidupkan semula, kakak akan tampung segala kekurangan dan kesilapan kakak dahulu, kakak akan mengaji,akan sembahyang, akan puasa yang selama ini kakak tinggalkan.. "

Saya termenung mendengar cerita wa nita itu. Benarlah, Allah itu Maha Agung dan Maha Berkuasa.. Kita manusia ini tak akan terlepas daripada balasannya. Kalau baik am alan kita maka baiklah balasan yang akan kita terima, kalau buruk am alan kita, maka azablah kita di akhiratkelak. Alhamdulillah, wa nita itu telah menyaksikan sendiri kebenaran Allah..

"Ini bukan mimpi Mazlan. Kalau mimpi azabnya takkan sampai pedih macam tu sekali. Kakak bertaubat Mazlan, kakak tak akan ulangi lagi kesilapan kakak dahulu. Kakak bertaubat... kakak taubat nasuha," katanya sambil menangis-nangis.

Sejak itu wa nita berkenaan benar-benar berubah. Bila saya membawanya ke Mekah, dia menjadi jemaah yang paling warak. Amal ibadahnya tak henti-henti. Contohnya, kalau wa nita itu pergi ke masjid pada waktu maghrib, dia cuma akan balik ke biliknya semula selepas sembahyang subuh.

"Kakak...yang kakak sembahyang teruk-teruk ni kenapa. Kakak kena jaga juga kesihatan diri kakak. Lepas sembahyang Isyak tu kakak baliklah, makan nasi ke, berehat ke..." tegur saya.

"Tak apalah Mazlan. Kakak ada bawa buah kurma. Bolehlah kakak makan semasa kakak lapar." menurut wa nita itu, sepanjang berada di dalam Masjidil Haram, dia mengqadakan semulasembahyang yang ditinggalkannya dahulu.

Selain itu dia berdoa, mohon kepada Allah supaya mengampunkan dosanya. Saya kasihan melihatkan keadaan wa nita itu, takut kerana ibadah dan tekanan perasaan yang keterlaluan dia akan jatuh sakit pula. Jadi saya menasihatkan supaya tidak beribadat keterlaluan hingga mengabaikan kesihatannya.

"Tak boleh Mazlan.. Kakak takut...kakak dah merasai pedihnya azab tuhan. Mazlan tak rasa, Mazlan tak tau. Kalau Mazlan dah merasai azab itu, Mazlan juga akan jadi macam kakak.Kakak betul- betul bertaubat."

Wa nita itu juga berpesan kepada saya, katanya, "Mazlan, kalau ada perempuan Islam yang tak pakai tudung, Mazlan ingatkanlah pada mereka, pakailah tudung. Cukuplah kakak seorang saja yang merasai seksaan itu, kakak tak mau
wanita lain pula jadi macam kakak. Semasa diazab, kakak tengok undang-undang yang Allah beri ialah setiap sehelai rambut wanita Islam yang sengaja diperlihatkan kepada orang lelaki yang bukan muhrimnya, maka dia diberikan satu dosa. Kalau 10 orang lelaki bukan muhrim tengok sehelai rambut kakak ini, bermakna kakak mendapat 10 dosa."

"Tapi Mazlan, rambut kakak ini banyak jumlahnya, beribu-ribu. Kalau seorang tengok rambut kakak, ini bermakna beribu-ribu dosa yang kakak dapat. Kalau 10 orang tengok, macam mana? Kalau 100 orang tengok? Itu sehari, kalau hari-hari kita tak pakai tudung macam kakak ni??? Allah..."

"Kakak ber azam , balik saja dari haji ini, kakak akan minta tolong dari ustaz supaya ajar suami akak sembahyang, puasa, mengaji, buat ibadat. Kakak nak ajak suami pergi haji. Seperti mana kakak, suami kakak tu Islam pada nama saja. Tapi itu semua kesilapan kakak. Kakak sudahbawa dia masuk Islam, tapi kakak tak bimbing dia. Bukan itu saja, kakak pula yang jadi seperti orang bukan Islam."

Sejak balik dari haji itu, saya tak dengar lagi apa-apa cerita tentang wa nita tersebut. Bagaimanapun, saya percaya dia sudah menjadi wa nita yang benar-benar solehah. Adakah diaberbohong kepada saya tentang ceritanya diazab semasa koma? Tidak. Saya percaya dia bercakap benar. Jika dia berbohong, kenapa dia berubah dan bertaubat nasuha?

Satu lagi, cubalah bandingkan azab yang diterimanya itu dengan azab yang digambarkan oleh Allah dan Nabi dalam Al-Quran dan hadis. Adakah ia bercanggah? Benar, apa yang berlaku itu memang kita tidak dapat membuktikannya secara saintifik, tapi bukankah soal dosa dan pahala,syurga dan neraka itu perkara ghaib? Janganlah bila kita sudah meninggal dunia, bila kita sudahdiazab barulah kita mahu percaya bahawa "Oh... memang betul apa yang Allah dan Rasul katakan. Aku menyesal.... . " itu dah terlambat.

REBUTLAH 5 PELUANG INI SEBELUM TIBA 5 RINTANGAN

WAKTU KAYA SEBELUM MISKIN, WAKTU SENANG SEBELUM SIBUK, WAKTU SIHAT SEBELUM SAKIT, WAKTU MUDA SEBELUM TUA DAN WAKTU HIDUP SEBELUM MATI

" SAMPAIKANLAH PESANKU BIARPUN SATU AYAT...."



06 October 2010

waka waka...

la..la..la..
hahaha..
why???
donno..huhu
mood : kinda crazy...
heee.....

:p


25 September 2010

epy b'day...

epy b'day to who???
of couse me la..hahahha
today is my b'day...
now i'm 19 years old..hehehe
still young and have a lot to learn..
i want to learn sumthing new..huhu
like what???
anything...
i want to be a great person...
i want to change my life...hehehe
from now!!!!

:p

22 September 2010

i want to know???????????????????????????

.
.
.
.
if u love someone...
what will u do to prove that u love that person???
.
.
.
.
.

.
.

17 September 2010

bosann...

nothing to do.....
 .
.
.
.
.
.
.
.
.
.

14 September 2010

no TITLE

huaaaaa!!!!!
lme xupdate blog nihh..huhuhu
ohhh!!!
lpe!!
SELAMAT HARI RAYA!!!
wat kwn2 blog ak..huhu
rndu kt korg sume..huhuhu
arap de kesalahan minta2 la d maafkn..huhuhu
cuti ritu...BEST!!!!
smpai je kt jln duta..setelah jauh p'jalanan dari penang...huhu
my father pick me up..huhu
huhh???npe ak tuka bahasa nihh..hahaha
pastu..esok nye...trus balik kmpg mak..
kt parit,perak..huhu
kt sne smpai ari ahd...pastu blk kl blk!!!
raye kt slayang pulak..hhuhu
xde pe yg special pon...
cm bese...
pg raye maaf2an..huhu
raye kedua..wat mkn2 sket..huhuhu
rmai gak sdare mare yg dtg...bkn sume ak knal..hahahaha
tp yg pasti...
16/9/2010...
uma ak lak..huhu
rakan blog...sape2 yg nk dtg..meh lee..huhuhu
nk alamat go to my FB...
ask me there..huhu
k la...
pnjg lebar ctu ak..huhuhu
t smbung lg...
bubye...

daaa..

:p


06 September 2010

nk balik!!!!!!

...........
7/9....
balik uma...tiket mlm...huhuhu
xsabo weeeyyy.......
nk raye da...huhuhu
ak rndu kt lemang...ngn rendang tok...
huhuhu
bapak sdp...huhuhu

balik3...

:p


01 September 2010

What if??????????????

quran.jpg VS



Ever wonder what would happen if we treated our Quran like we treat our cell phone?
What if we carried it around wherever we went?
What if we flipped through it several time a day?
What if we turned back to go get it if we forgot it?
What if we used it to receive messages from the text?
What if we treated it like we couldn't live without it?
What if we gave it to Kids as gifts?
What if we used it when we travelled?
What if we used it in case of emergency?

This is something to make you go....hmm...where is my Quran?
Oh, and one more thing.
Unlike our cell  phone, we don't have to worry about our Quran being
Disconnected because Allah already paid the  bill.
Makes you stop and think 'where are my priorities? And no dropped calls!

If you are one of the 7% who will stand up for  
Allah, forward this.

93% of the people won't forward it

:p


29 August 2010

cian.....

hmmm....
asek2 kne bio je blog ak nihh...
xde org pon nk msuk enn...cian dy...
mmg le kne cian...sbb ak lme post pape kt blog nihh,...huhuhu
rjin2 la weyy update blog..huhuhu
ce jgn jd malas..hek3...
sok nk kuar g shupping...
sape nk ikot????huhuhuhu
nk bli bju...bli..mcm2 ag arr...hehehe

ok2...
t ak akn cube rjin2 kn diri update blog nihh...
bersawang..berkelawar..
mcm2 ade..huhuhu

k la..
bye...

:p


21 August 2010

de kelawar..huhuhuhu

hahaha...
mne kelawar?????huhuhu
lme siwot xupdate blog kesayangan aku nihh...hahahaha
rndu nyee..huhuhu
penat la kwn2..huhu
xde mse..asek2 tdow jee..huhuhu

hahh!!!
kjap je enn pose...
da 11 ari pose..huhuhu
alhamdulillah..masih penuhh ag..hehehe
walaupon byk dugaan yg melanda..huhuhu
tp iman d dada masih kukuh..huhuhu

xsaba nk balik..hhuhuhu
nk beli bju..huhuhu
nk bli seluarr..nk bli mcm2 ag..hehehe
xsabo..huhu

k la..
selamat berpuasa..
smoga pose kwn2 pnuhh..huhuhu
bye..
assalamualaikum..
daaa...

:p


14 August 2010

^ _ ^

best!!!
hehehe
mmg best..huhuhu


*entri xmsuk akal..hahahaha
:p


12 August 2010

D.A.M.N!!!!!!!!!

ati aku di sakiti oleh seorg yg bernama wanita...
aaaaarrrrrggggghhhh!!!!!!!!!!!
xde mood!!!!
damn!!!!


07 August 2010

apakah alasan kite????


*mari lah kite same2 melakukan nye walaupon d mana jua kte berada...

:p

24 July 2010

penaTT...

penattt arr....
2 yg maleh nk on9...
sbb ari khamis ri 2 aku men rugby balik...huhuhu
suda setahun aku men rugby uhh...huhuhu
last aku men mse form 5...time 2 active gle...
skang da smbung blajo...
fitness pon da menurun..huhu
penat ooo...
sengall2 badan ag...
skang ak nk active balik dalam rugby nihh...huhuhu

*nie bdk2 aku mse skola dlu...gmbo yg bru xde..hek3..
jgn ingat bdan aku yg krus nihh xley men auu...hehehe


k la..t de mse ag aku post ag...
chow!!!

:p


22 July 2010

aduhhh!!!!

waaa.....
da bersawang da blog aku nihh....huhuhuhu
xde mase la kwn2 nk update blog...
sori sgt2 pd semua...huhuhuhuhu
:p

gua bkn sengaje...

tp
nta la...
sbb xde idea kowt...
lgpon aku nga bz...
blajo ag...huhuhu
de keje nk di buat...
penat pon de gak...
waaaaaa!!!!!
aku rase cm maleh nk on9..huhuhu
yela...ak bkn nye de FB cm korg..huhuhu
ak stakat de blog je...huhuhu
nie le tempat aku luang kn mse...hehehe
kpd kwn2 yg slalu singgah..komen post aku...
thnx a lot!!!!
korg komen blog aku...aku komen blog korg...
sng je prinsip ak...hehehehe

k la...t de mse ag..aku post...
tp xtau ble arr...hek3...
:p

bye...
assalamualaikum....

:p


11 July 2010

spain @ belanda??

sape mng mlm nihh weiii!!!!!!

:p

go spain go!!!!

huhuhu


05 July 2010

rinduu..................

waaa...
suda sekian lame aku tak m'update blog aku...huhuhu
sbb..
broadband xbayo!!!!
hahahaha
kne la bar...huhuhuhu
skang da ley update...hehehehehe

:p


01 July 2010

Owl City - Vanilla Twilight

The stars lean down to kiss you
And I lie awake and miss you
Pour me a heavy dose of atmosphere
Cause I'll doze of safe and soundly
But I'll miss your arms around me
I send a postcard to you dear
Cause I wish you were here

I'll watch the night turn light blue
But it's not the same without you
Because it take two to whisper quietly
The silence isn't so bad
Till I look at my hands and feel sad
Cause the spaces between my fingers
Are right where your fit perfectly

I'll find repose in new ways
Though I haven't slept in two days
Cause cool nostalgia chills me to the bone
But drenched in Vanilla Twilight
I'll sit on the front porch all night
Waist deep in thought because when I think of you
I don't feel so alone
I don't feel so alone
I don't feel so alone

As many times as I blink I'll think of you...tonight
I'll think of you tonight

When violet eyes get brighter
And heavy wings grow lighter
I'll taste the sky and feel alive again
And I'll forget the world that I knew
But I swear I won't forget you
Oh if my voice could reach back through the past
I'd whisper in your ear
Oh darling I wish you were here......

29 June 2010

salah sape???hmmm....

.
.
.
.
.
.
.
.

damn!!!!!!!!

alaaa.....

errmmmm....da nk balik penang!!!!!!!!!!!!!
xbest tol cuti..huhu
yg best..sbb 'WORLD CUP' je!!hek3...
:p
duk uma da bosan..huhu
asek2 men XBOX..huhuhu
da abes sume game..hek3..
pas 2 on9..2 je la keje nye..huhuhu
huhuhu..da la tgh tkot nih..
balik kolej t bru tau result!waaaa!!!!
tkot si-ot!!!hahaha

xpe2..
t kisah nk balik nih..akn b'smbung..
huhuhu
stay tuned!!!hek3..

:p

26 June 2010

formspring.me


hahahaha
saya suda ade formspring!!!!!hek3...
korg klu de pape nk tnye..ley la tnye kt formspring uhh..
tnye bg nme skali au...jgn senyp2..xbest..huhuhu

:p

25 June 2010

?__________?

why are our lives complicated???
some people said they life is complicated and some said not....
why??
do you think your life complicated??
if "yes"..why...??
if "no"..also why??..huhuhu
i just want the answer..
for me??
our life sum time complicated and some not..
depend on conditions and situations..

what is your answer???


:p

23 June 2010

la..la..la..

pening pale arr nk post blog..huhuhu
xtau nk post pe..
bola td agak ok...huhuhu
yg smlm pnye best!!!
Korea Selatan dpt msuk last 16..huhuhu
nice laa korea selatan..
wakil asia yg dpt msuk...huhuhuhu
klu nk tggu malaysia...xtau arr taun ble msuk enn..huhuhuhu


:p